CRBC izvodjač radova

Kineska kompanija CRBC gradiće 41 km autoputa Bar – Boljare, trasu Podgorica – Mateševo. Od ukupnog iznosa za izgradnju dionice, odnosno 809,6 miliona eura, 85% t.j. 688,16 miliona eura će obezbijediti Exim banka kroz kredit, a 15% t.j. 121,44 miliona eura je učešće države Crne Gore.

Lu Šan generalni direktor kineske kompanije CRBC, koja će graditi autoput Bar-Boljare saopštio je da će prva dionica od Smokovca do Mateševa biti završena za četiri godine.

Rok otplate kredita je 20 godina, grejs period šest godina, a godišnja kamatna stopa iznosi dva odsto.

Za sada nije precizirano kada će početi izgradnja prve dionice budućeg autoputa Bar-Boljare, ali pretpostavlja se da bi to moglo biti na proljeće 2015. godDržavna kineska kompanija CRBC koja spada među 500 najbogatijih svjetskih kompanija, i koja je kćerka kompanije CCCC gradiće prioritetnu dionicu Smokovac-Mateševo najvažnijeg infrastrukturnog projekta u Crnoj Gori autoputa Bar-Boljare.

Ova kompanija se bavi poslovima ugovaranja projekata, kao što su kineski i međunarodni putevi, mostovi, luke, pruge, aerodromi, tuneli, irigacija, opštinska administracija i iskopavanje. Takođe, CRBC se bavi investiranjem, industrijom, trgovinom, lizingom, uslugama…
Crnogorski novinari koji se nedavno boravili u Kini, kao gosti ove kompanije, uvjerili su se koliko je CRBC ozbiljna kompanija, a u prilog tome govori i činjenica da unutar firme posjeduju prostoriju, mali muzej, u kojem su fotografije svih projekata koje su realizovali.

Za sve njih zajedničko je to što su ih izgradili u roku koji su predvidjeli ili čak ranije. Samo pet projekata u Kini koje su u posljednjih pet godina realizovali vrijedni su pet milijardi dolara.

Prilikom posjete Kini crnogorski novinari su obišli tunel koji se na dva nivoa gradi ispod nivoa rijeke Jangcekjang u gradu Nanjingu imali priliku da vide kamp za radnike koji je više ličio na jedno malo naselje dugo oko 300 metara. Zanimljivo je da su svi objekti su metalni i montirani. Za razliku od svrhe objekti se mogu montirati na spratove. Unutar objekata nalaze se razne prostorije, kancelarije, sobe, a svaki objekat ima i svoje kupatilo. Ispred objekata jezasađeno je razno drveće, a čitavo naselje je ograđeno ogradom iznad koje je istaknuta zastava Kine.

Kompanija CRBC u Kini trenutno gradi most koji će nakon puštanja u saobraćaj, biti najveći i najskuplji na svijetu. Inače, to je najveći projekat kineske Vlade i kompanije CRBC koji košta oko 12 milijardi dolara. Projekat se gradi po najvećim ekološkim standardima, a moći će da izdrži zemljotres jačine osam stepeni Rihterove skale ili čak udar brodova teških do tri tone. Most dužine 35 kilometara povezivaće gradove Zuhai, Makao i Hong-Kong, od čega će šest kilometara biti tunel na dubini 45 metara ispod nivoa vode.

Kineski radnici koji budu angažovani za gradnju prve dionice auto-puta u Crnoj Gori biće smješeteni u tri kampa. Tačna lokacija kampova nije poznata, ali kako sada stvari stoje jedan kamp će biti postavljen u Gronjim Mrkama, drugi na Pelevom brijegu, a treći na Veruši.

Ako je suditi po dosadašnjim projektima CRBC, kampovi će biti pravo malo naselje. Tokom posjete Kini, kao gosti kompanije koja će graditi auto-put crnogorski novinari su obišli tunel koji se na dva nivoa gradi ispod nivoa rijeke Jangcekjang u gradu Nanjingu. Tom prilikom iznad tunela novinari su imali priliku da vide kamp za radnike koji je više ličio na jedno malo naselje dugo oko 300 metara. Svi objekti su metalni i montirani. Za razliku od svrhe objekti se mogu montirati na spratove. Unutar objekata nalaze se razne prostorije, kancelarije, sobe, a zanimljivo svaki objekat ima i svoje kupatilo. Ispred objekata nalazi zasađeno je razno drveće, a čitavo naselje je ograđeno ogradom iznad koje je istaknuta zastava Kine.

This entry was posted in novosti. Bookmark the permalink.

Comments are closed.